دين

دانمارك

دين

۱۱۹ بازديد

۸۰٫۴ درصد مردم پيرو كليساي پروتستان لوتري (لوتران) هستند به غير از كليساي مردمي پروتستان، جوامع مذهبي بسياري در دانمارك هست. برآورد شده‌است كه حدود۱۵۰ جامعه مذهبي بزرگ و كوچك در دانمارك وجود دارد. كاتوليك‌ها، مسلمانان و يهوديان اكثريت جمعيت دانمارك را تشكيل مي‌دهند.

در دانمارك، تمام افراد تا زماني كه قانون را رعايت كنند، مي‌توانند آزادانه به امور ديني خود پرداخته و عقايد خود در مورد زندگي را دنبال نمايند. تمام افراد آزادند كه عقايد يا وابستگي‌هاي مذهبي خود را تغيير دهند - و اين كار را مي‌توانند به عنوان مثال با ترك يك جامعه مذهبي و عضويت در يك جامعه مذهبي ديگر انجام دهند.

به دنبال چاپ كاريكاتورهاي پيامبر اسلام در دانمارك و اعتراض‌هاي مسلمانان به اين حركت، مجامع فرهنگي آن كشور برنامه‌هاي مختلفي را براي آشنايي بيشتر مردم با اسلام و ديدگاه‌هاي آن به اجرا مي‌گذارند كه طرح انتخاب ملكه روسري دانمارك نيز، يكي از برنامه‌هاي تشويقي جوانان براي پيوستن به اين مباحث است.[۸] يك شبكه تلويزيوني در دانمارك اعلام كرد، خانم هدي فلاح، دختر عراقي مقيم آن كشور را به عنوان نفر برگزيده ملكه روسري دانمارك در سال ۲۰۰۸ معرفي كرد. جايزه نفر اول مسابقه يك دستگاه آي پاد، يك روسري طراحي شده بوسيله Danish fashion boutique و يك سال آبونمان رايگان مجله انگليسي «دختر مسلمان» است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.